Αστυνομική βία κατά αδυνάμων

Το παρακάτω κείμενο το πήρα με email πριν από λίγο από τη φίλη μου την Ελίνα και σας το μεταφέρω αυτούσιο:
Μένω στο κέντρο της Αθήνας.. όταν λέμε κέντρο εννοούμε κατάκεντρο (όπως το λέει ο φίλος Θωμάς) έτσι ανήκω στο Ι.Κ.Α. που βρίσκεται στην πλατεία Θεάτρου, και στον Ο.Α.Ε.Δ. που είναι στην οδό Πειραιώς.
Δεν είχα ξανά πάει στην πλατεία Θεάτρου, και δεν είχα ξανακάνει την διαδρομή από εκεί προς την Πειραιώς …. (τουλάχιστον με τα πόδια κι αυτό γιατί μένω λίγο καιρό στην περιοχή) ένιωσα «περίεργα».
Αισθάνθηκα ότι ήμουν σε μια περιοχή που ήμουν η «ξένη».
Κορμιά αφημένα στα σκαλιά παλιών κτηρίων, πρόσωπα σκαμμένα και μάτια που με περιεργάζονταν και πιθανόν με «ζύγιζαν» σαν ξένο σώμα.
Πρόσωπα από ανθρώπους που είχαν πάρει τη δόση τους, που ήταν λαθρομετανάστες, μαύροι, μιγάδες και γενικά αυτό που εμείς οι «προνομιούχοι» Έλληνες ονομάζουμε αλλοδαπούς η περιθωριακούς.
Περιεργαζόμουν και γώ στο περπάτημα μου, τα μαγαζιά, τα στενά που πέρασα, τους ανθρώπους.
Είχε μια περίεργη μυρωδιά εκεί γύρω (και δεν εννοώ την έντονη, αυτή που αισθητικά με απωθούσε και με έκανε να βάλω το χέρι στην μύτη μου) μια μυρωδιά που την έχω ξανά νιώσει σε άτομα με άδειο βλέμμα, βλέμμα που είναι αποτέλεσμα μιας άδειας ζωής ίσως και μιας άδειας καρδιάς.
Στεγνό αίσθημα… χωρίς το ζουμερό άρωμα της ζωής που έχει κάποιος που παλεύει για να ανέβει από το βυθό, στεγνό αίσθημα παραίτησης.
Σοκαρίστηκα…Είμαι και λίγο ευαίσθητη σε τέτοια αισθήματα και προχωρώντας με σκυμμένο κεφάλι (ένιωσα να κουβαλάω την ενοχή της κοινωνίας) γιατί ανήκα σε μια κοινωνία που ανήμπορη (?) δεν δίνει στον άνθρωπο ασχέτως παρελθόντος, χρώματος, χαρακτήρα την δυνατότητα να ΖΗΣΕΙ.
Συγκλονισμένη από τις εικόνες, από τις σκέψεις μου, από την επέκταση αυτού που έβλεπα να συμβαίνει άκουσα φωνές… είπα αγορά είναι, κάποιος που εργάζεται εδώ φωνάζει σε κάποιον άλλο.
Βγήκα από τις σκέψεις μου με κάποιον δυνατό θόρυβο που άκουσα πολύ κοντά μου. Γύρισα το κεφάλι μου και διαπίστωσα ότι η φωνή έρχονταν από έναν «Ζητά», καβαλάρη στην μεγάλη μηχανή του, που είχε ανέβει στο πεζοδρόμιο και με κλωτσιές (χωρίς να κατέβει από τη μηχανή) έριχνε κάτω κάποιο ευτελές εμπόρευμα ενός αλλοδαπού που είχε στήσει πρόχειρα σε ένα ξύλινο κουτί…
Φώναζε να τα «μαζέψουν» και γρήγορα.. δεν είχε στόχο αυτό που έλεγε, απευθύνοντας σε όλους όσους είχε «τσουβαλιάσει» στο (κατά την άποψη μου) ρατσιστικό κεφάλι του που το είχε προφυλαγμένο κάτω από την κάσκα..
Οι λέξεις που χρησιμοποιούσε δεν ήταν καθόλου κόσμιες, και φυσικά το ύφος και η γενική συμπεριφορά προς κάθε κατεύθυνση που είχε χρώμα ή φαινόταν των ομάδων που ανέφερα πιο πάνω (αλλοδαποί, περιθωριακοί όπου ήταν οι περισσότεροι άλλωστε) κάθε άλλο προς ανθρώπινες υπάρξεις ήταν!
Μου θύμισε τρομοκράτη (άλλωστε ο τρόμος στα μάτια αυτών που φώναζε ήταν καθοριστικός στην άποψη αυτή) κι όχι άνθρωπο που επιβάλει τον νόμο με διάθεση να προστατεύσει εμένα τον Έλληνα πολίτη που βρέθηκε κατά λάθος η εκ περιστάσεων στο συγκεκριμένο σημείο.
Βέβαια, δεν παρέλειψε να δώσει πληροφορίες σε κάποιους πολίτες (της δικής μου «προνομιούχας» ομάδος) για το πως θα πάει σε κάποια οδό.
Ενός ηλικιωμένου που πιθανόν η τρομάρα του τον έκανε να ρωτήσει για κάτι που ίσως ήξερε, αλλά μ αυτόν τον τρόπο δήλωνε την ταυτότητα του ως Έλλην από φόβο μην τον ομαδοποιήσει μαζί με τους άλλους.. τους «κακούς»
Δεν ξέρω τι εκπαίδευση παίρνουν οι συγκεκριμένες ομάδες, ούτε τι εμπειρίες μπορεί να οδήγησαν τον άνθρωπο αυτό (έχω τον αριθμό της μηχανής του) να συμπεριφερθεί έτσι, και ουσιαστικά δεν με ενδιαφέρει.
Εκείνο που είδα με έκανε να ντρέπομαι που είμαι Ελληνίδα, που αυτό που είμαι εγώ τον έκανε να γίνει αυτό που ήταν αυτός εκείνη την στιγμή.
Είμαι της άποψης ότι κανένας… αλλά ΚΑΝΕΝΑΣ άνθρωπος άσο κι αν ανήκει σε ομάδα που έχει υψηλό ποσοστό εγκληματικότητας στην κοινωνία δεν είναι τόσο «κατώτερος» ώστε να αξίζει τέτοια συμπεριφορά…
Οχι στην κοινωνία τουλάχιστον που θέλω εγώ να ζω…!!
Σε μια Ευρωπαϊκή κοινωνία της Ελλάδος του 2007… που καυχάται για το ότι κάποτε (όχι σήμερα σίγουρα) ήταν το λίκνο της δημοκρατίας.
Λυπάμαι.. και σκύβω το κεφάλι ντροπιασμένη.
Μπορεί να φταίει που είμαι από άλλο «κόσμο» που λέει ο γιος μου, μπορεί να φταίει που δεν μπορώ να «προσαρμοστώ» στα δεδομένα αυτού που με περιβάλλει.
Δεν ξέρω, και δεν θέλω να μάθω! Θέλω απλά να ζω σαν Άνθρωπος, να βλέπω γύρω μου Ανθρώπους.
Μόνο αυτό… δεν ξέρω αν είναι πολύ, αλλά αυτό είναι που θέλω…

Συγχωρήστε μου το ύφος, αλλά είμαι πραγματικά πολύ φορτισμένη.

Ελίνα

2 Σχόλια

Filed under Για κλάματα

2 responses to “Αστυνομική βία κατά αδυνάμων

  1. Τρεις φορές μέσα στον Οκτώβριο, οργανωμένες συμμορίες ρατσιστών και φασιστών (με κράνη, ρόπαλα και μαχαίρια) επετέθησαν, στο κέντρο των Αθηνών, εναντίον ανυπεράσπιστων Πακιστανών -κι άλλων- μεταναστών, δέρνοντας, τρομοκρατώντας, σπάζοντας πόρτες σπιτιών και παράθυρα, πετώντας φτωχικά έπιπλα στον δρόμο, ταπεινώνοντας αξιοπρεπείς ανθρώπους μπροστά στα μάτια των παιδιών τους.

    Μετά, οι φασίστες, στεφανωμένοι από μια υπερήφανη Ελλάδα, ανελήφθησαν στους ουρανούς εν δόξη, στα δεξιά του Πατρός… επ! ο Υιός είναι λίγο μελαχροινούλης -τον τσάκισαν κι Αυτόν στο ξύλο…

    http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=23589920

  2. δεν εχω ιδεα πως εφτασαν σε αυτη την καταντια μερικοι ελληνες (ευτυχως οχι ολοι), οι ελληνες που υποτιθεται φημιζόμαστε για τις φιλοξενια μας… και να πω πως δεν γνωριζουμε τι θα πει να μεταναστευεις σε μια ξενη χωρα για ενα καλύτερο (υποτιθεται) αυριο?
    οχι δεν ντρεπομαι που ειμαι ελληνιδα, γιατι εχω μαθει να λειτουργω σαν ελληνιδα, σαν την ελληνιδα γιαγια μου που εβλεπε ανθρωπο σε αναγκη και του εβαζε ενα πιατο φαι χωρις να διακρισεις σε ξενους και δικους μας. οταν της λεγαμε (εμεις οι μορφωμενοι, που μεγαλωσαμε ανετα) να προσεχει, μας ελεγε πως ως μικρασιατισσα γνωριζει στο πετσι της τι παει να πει προσφυγια…και πεινα

Σχολιάστε

